Un mercredi Montessori dans le groupe 3-6 ans

Le matin, les enfants  sont accueillis par les éducatrices dans la classe Montessori. Ils découvrent et perfectionnent les apprentissages avec le matériel Montessori qui leur est présenté par l’éducatrice de l’école (vie pratique, activités de développement sensoriel, langage, mathématiques, géographie, botanique).

Ils sont encadrés par des éducatrices de l’école et animatrices extérieures anglophones et francophones, ce qui permet aux enfants de découvrir ou de développer de manière ludique l’anglais.

Vient ensuite le moment du repas, un moment de partage, de plaisir et d’échanges qui se déroule dans le calme. Les enfants se servent de façon autonome. Des menus biologiques sont livrés chaque jour à l’école (menus ici).

Après le repas, c’est le moment de jouer au jardin. Des draisiennes, tricycles, trottinettes, ballons et autres jeux sont à leur disposition.

Des poussins sont nés à l’école à la rentrée scolaire de septembre 2019. Les enfants apprécient beaucoup observer chaque semaine leur évolution. L’après-midi des activités créatives, artistiques et sportives sont proposées aux enfants. Elles varient tout au long de l’année.

A Montessori Wednesday in the 3-6 year old group

In the morning, the children are welcomed by the educators in the Montessori classroom. They discover and perfect their learning with the Montessori material presented to them by the school educator (practical life, sensory development activities, language, mathematics, geography, botany).

They are supervised by the school’s educators, as well as, external native English-speaking and French-speaking facilitators, allowing the children to discover or develop their grasp of the language in a fun way.

Meal time is a moment for sharing, pleasure, discovery and exchange that takes place in a relaxed atmosphere. The children help themselves autonomously. Organic menus are delivered to the school daily(menus here).

After lunch, it is time to play in the garden. Equipment such as draisiennes balance bikes, tricycles, scooters, balls and other games are at their disposal.

Chicks were born at Les Colibris at the beginning of the school year in September 2019. The children really enjoy observing their development every week. In the afternoons, creative, artistic and sports activities are offered to the children. They vary throughout the year.